Teksti suurus
Keskmine
Suur
Väga suur
Rea vahe
2x
4x
6x
Kontrastsus
Tavaline
Suur kontrastsus
Must taust kollase tekstiga
Tühista seaded
Rakenda
Search
kõike
poest
uudiseid
üritusi
Vaegnägijatele
Sõbrale
Osale
Muuseum
Kontakt
Uudised
Blogi
Pildialbum
et
en
fi
Näitused
Sündmused
Haridus
Teadus ja kogud
Teenused
POOD
Piletid
Töötoad muuseumihariduse infopäeval (registreerumisvorm õpetajatele)
Avaleht
Sündmused
Töötoad muuseumihariduse infopäeval (registreerumisvorm õpetajatele)
Muuseumihariduse infopäev ERMis toimub 21. augustil kell 11–15.
Ees- ja perekonnanimi
*
E-kirja aadress
*
Soovin osaleda töötoas:
*
Fotomuuseum/Tallinna Linnamuuseum (Helmi Kurriku aditoorium, kell 13.30). Fotograafilise käpajälje töötuba, kõikidele vanuseastmetele. Käejälge saab jäädvustada valguse abil fotopaberile koostöös fotokeemiaga. Erinevalt analoogfotograafias tuntud pimikus toimuvast negatiivide suurendamise protsessist saab käejälgi teha ka kirkas päevavalguses. Selleks vahetame keemialahuste järjekorda ja tänu sellele valmibki pimikusse minemata perfektne fotograafiline koopia sinu käejäljest!
SA Eesti Kunstimuuseum (Aliise Moora auditoorium, kell 13.30). Egiptuse hiilgus, kõikidele vanuseastmetele. Muuseumitunnis tutvuvad õpilased Vana-Egiptuse elulaadi, religiooni ja kultuuriga läbi Museo Egizio (Torino, Itaalia) kollektsiooni kuuluvate esemete. Uurides eri perioodidest pärit tarbeesemed, õpitakse Vana-Egiptuse kunstile omaseid kujutamisviise ning olulisi sümboleid, mis toetasid ühiskondlikke ja religioosseid tõekspidamisi. Lisaks pööratakse tunnis tähelepanu Vana-Egiptuse kultuuri rollile arheoloogias ja ajaloos nii minevikus kui ka tänapäeval.
Kalevipoja muuseum (Aliise Moora auditoorium, kell 12.45). Avasta rahvuseepose legend, 4.–6. klass. Räägime läbi kõik meie muuseumis olevad toad ja selgitame juurde, mida igas toas teha saab. Tutvustame tegevusi, mida peaksid õpilased tubade kaupa tegema, et oskaks viimastes tubades küsimustele õigesti vastata. Tegemist on siis Kalevipoja ja eeposega seotud küsimustega.
Eesti Tervishoiu Muuseum (Aliise Moora auditoorium, kell 11.30). Laboritund "Kuidas töötab minu süda", 7.–9. klass, gümnaasium. Laboritunnis vaatleme ja arutleme, kuidas inimese süda töötab ning uurime selle seisundi mõõtmisvõimalusi EKG näitel. Päris südame plastinaati uurides saab paremini tuttavaks südame ehitusega. Kasutades Vernier andmekogujaid saab iga osaleja mõõta enda südame elektrilist aktiivsust ja visualiseerida seda graafilise kujutisena, analüüsida ja võrrelda normväärtustega. Vaatame sagedasemaid elektrokardiogrammis ilmnevaid ebakorrapärasusi. Mõõdame vererõhku ja räägime, kuidas on sellega seotud veresoonte elastsus ja südamelöögid. Samuti selgitame, miks on vererõhu jälgimine oluline, räägime millistes piirides vererõhk võiks olla ja millised tegurid seda mõjutavad.
Tartu Ülikooli loodusmuuseum ja botaanikaaed (Gustav Ränga auditoorium, kell 13.30). Tartu Ülikooli loodusmuuseumi ja botaanikaaia programmidest, kõikidele vanuseastmetele. Tartu Ülikooli loodusmuuseumi ja botaanikaaia tegevuses on olulisel kohal loodusharidus – viiakse läbi õppeprogramme, koostatakse õppematerjale ning populariseeritakse loodusvaatlusi. Töötoas tutvutakse õppeprogrammidega, mida pakume, ja vaadeldakse lühidalt iga programmi väikest osa.
Dr. Fr. R. Kreutzwaldi Memoriaalmuuseum (Matthias Johann Eiseni auditoorium, kell 13.30). Tarkuseraamat, kõikidele vanuseastmetele. Töötuba on inspireeritud "Kalevipoja" 16. loost, kus kangelane läks otsima maailma otsa ja palkas teejuhiks Lapu targa Varraku. Töötasuks soovis Varrak peale kulla ja hõbeda veel seda, mis Kalevipojal kodus seina külge oli kinnitatud. Kalevipoeg oli pikemalt mõtlemata nõus ja kui Varrak-taat tuli tasule järele, selgus et see oli vana raudkaantega raamat, kuhu vana Kalev oli lasknud märkida elu jooksul kogutud tarkused. Kalevipoeg pidas sõna ja loovutas kalli raamatu Varrakule. Töötoas valmistame A6 formaadis raamatu, kuhu selle omanik saab hakata kirjutama oma elutarkusi. Väike küll, aga elu alguse tarkusteks sobiv. Vihiku kaunistame kollaaži tehnikas Tarkuseraamatu jaoks valitud paberitega.
Filmimuuseum (Eesti Ajaloomuuseum) (Helmi Kurriku auditoorium, kell 12.45). Kuidas pildid liikuma saadi, 1.–3. klass, 4.–6. klass, 7.–9. klass. Töötoas räägitakse filmiajaloost ja meisterdatakse vanaaegsed pildiliigutajad – taumatroop ja zootroop.
SA A.H. Tammsaare Muuseum Vargamäel (Matthias Johann Eiseni auditoorium, kell 12.45). Programmilised tegevused Vargamäe muuseumis. Kirjanik Anton Hansen Tammsaare sünnikodus ja „Tõe ja õiguse“ tegevuskohas kutsume avastama ja kogema kirjandust, kultuuri, loodust ja ajalugu autentses keskkonnas läbi aktiivse tegevuse pakkudes programmilisi tegevusi kõikidele vanuseastmetele. Muuseumis pakutavad tegevused on harivad ja õppeaineid lõimivad, samas ka lõbusad ja aktiivsed. Koolieelikutele, I ja II kooliastmele tutvustame kirjanikku ja tema sünnikodu, räägime Tammsaare miniatuuridest („Poiss ja liblik“). Muuseumi pakutavas programmis on suur osa pärimuse ja taluelu tutvustamisel, sh karjalaste tegemistest ja mängud 150 aastat tagasi. III astmele tutvustame kirjaniku sünnikodu. Teeme põgusa sissejuhatuse „Tõe ja õiguse“ saamisloosse ning räägime romaanist „Kõrboja peremees“. Gümnaasiumi astmega otsime ja leiame paralleele „Tõe ja õigusega“, tutvustame kirjaniku sünnikodu. Lisaprogrammidest pakume draamaprogrammi ja kirjanduslikku maastikumängu.
Tartu mänguasjamuuseum (Ferdinand Linnuse auditoorium, kell 11.30). Pabermassist teatrimaskide valmistamine, 4.–6. klass, 7.–9. klass. Kõigepealt tutvustame juba loodud teatrimaske. Seejärel demonstreerime pabermassist maskitooriku valmistamist, kasutan vormi. Seejärel täiustab ja kaunistab iga osaleja valitud maskitoorikut. Soovi korral tutvustavad osalejad oma loodud tegelaskuju teistele.
Eesti Maaelumuuseumid (Matthias Johann Eiseni auditoorium, kell 11.30). "Lina - tuntud või tundmatu?", 4.–6. klass, 7.–9. klass. "Ei oleks uskunud, et linaprogramm teismelistele nii suurt huvi pakub!" (tsitaat õpetajalt). Kuidas linaprogramm seob biloogia, ajaloo, ettevõtluse, nüüdispõllumajanduse, tervisliku toitumise ja tööõpetuse - aga eelkõige oskuse uudishimu tunda, iseseisvalt mõtleda ja koostööd teha? Anname ülevaate haridusprogrammi "Lina - tuntud või tundmatu?" õpiväljunditest, ülesehitusest ja tegevustest, mis õpiväljundite saavutamisele kaasa aitavad.
Eesti Spordi- ja Olümpiamuuseum (Laste ERM, kell 13.30). Taasavasta vanad sportmängud!, 1.–3. klass, 4.–6. klass. Spordimuuseumi mängulises ja liikuvas töötoas tutvustame vanu sportmänge, mis pakuvad vahvaid ideid ainetundide elavdamiseks. Töötoas tutvustatavaid mänge ootame klasse mängima meie peatselt taasavatava uuenenud maja 19. sajandi võimlas programmis „Sporditund vanasti“.
TYPA (Gustav Ränga auditoorium, kell 12.45). TYPA märkmikutöötuba, 1.–3. klass, 4.–6. klass. Töötoas saab meisterdada TYPA'le iseloomulikuks saanud märkmikke, mida saavad õpilased tavapäraselt käia valmistamas nii töötubades kui põnevas muuseumitunnis.
Kiek in de Köki kindlustustemuuseum (Ferdinand Linnuse auditoorium, kell 13.30). Katkutohtri mask ja apteekri aardekirst, kõikidele vanuseastmetele. Katkutohtri maski ja selle sisu saladus saab lahendatud! Lisaks käelisele tegevusele maskimeisterdamise näol on võimalik kõiki meeli proovile panna ravimtaimede tundmisel.
Rahvusarhiiv (Oskar Kallase auditoorium, kell 12.45). Arhiivikool - kellele ja miks?, 4.–6. klass, 7.–9. klass, gümnaasium. Tutvustame töötoas erinevaid võimalusi, kuidas saaks õpetaja Rahvusarhiivi tohutut allikatebaasi enda kasuks tööle panna.
Jääaja Keskus (Laste ERM, kell 12.45). Kas mammut on karvane elevant?, 1.–3. klass, 4.–6. klass. Töötoa käigus saab lühikese ülevaate jääajast ja jääaja loomadest. Arutletakse, mis loom oli mammut, mida nad sõid ja miks mammutitele jääajad meeldisid. Räägitakse ka teistest loomadest, kes on jääajal elanud. Samuti uuritakse, miks on mammut ja paljud teised jääaja loomad välja surnud.
Okupatsioonide ja vabaduse muuseum Vabamu (Helmi Kurriku auditoorium, kell 11.30). Keerulised teemad muuseumis, 7.–9. klass, gümnaasium. Töötoas arutleme, mil moel saab muuseum kaasa aidata keeruliste ja vastuoluliste ajalooteemade õpetamisel, kuidas teemasid avada ja milliseid meetodeid kasutada. Ühiselt teeme läbi kollobratsionismi käsitleva muuseumitunni mõned osad, et mõista kollabratsionismi põhjuseid ja tagajärgi nii võõrvõimu kui kolloborandi vaatenurgast.
19. sajandi linnakodaniku muuseum/Tartu Linnaajaloo Muuseumid (Gustav Ränga auditoorium, kell 11.30). Bürgeripere köök. Vürtsid ja ürdid, 4.–6. klass, 7.–9. klass, gümnaasium.
Eesti Meremuuseum (Oskar Kallase auditoorium, kell 11.30). Läänemeri maailmameres, 4.–6. klass, 7.–9. klass.
Eesti Maanteemuuseum (Laste ERM, kell 11.30). Mina, tänav, auto, 7.–9. klass, gümnaasium.
Tartu Ülikooli muuseum (Ferdinand Linnuse auditoorium, kell 12.45). Vana-Egiptuse maagiline amulett, 4.–6. klass, gümnaasium. Töötoas maalitakse papüürusetükile iidsete egiptlaste kõikvõimsa jumala Horose silm. See maagiline kujutis pidi kandjat kurja eest kaitsma nii elus kui surma järgselt. Maalimiseks tarvitatakse samu materjale mida iidses Egiptuseski.
Eesti Rahva Muuseum (Muinasjutunäitus, kell 11.30). Töötuba „Tark mees taskus: muinasjutu eetikakoodeks ja seadused“, 4.–6. klass, 7.–9. klass. Õpime tundma muinasjuttudesse kogunenud tuhandete aastate tarkust. Tutvume žanri liikide, seaduste ning tähendustega. Uurime, millest muinasjutud koosnevad ja miks nad rändavad. Arutleme, milliseid väärtusi lood jutustavad ning teeme ise muinasloo.
Sisesta
A-pool
21. AUGUST 2020
KELL 11:00
A-sissepääs