-
... (Object) stdClass
-
vid (String, 5 characters ) 49575
-
uid (String, 36 characters ) f155f99f-0995-4ee9-b6fd-337f3ca27adc
-
title (String, 13 characters ) Õpitulemused
-
log (String, 0 characters )
-
status (String, 1 characters ) 1
-
comment (String, 1 characters ) 0
-
promote (String, 1 characters ) 1
-
sticky (String, 1 characters ) 0
-
vuuid (String, 36 characters ) aee1beb1-fdf1-49ea-b1d2-807de4b63d0e
-
nid (String, 5 characters ) 49573
-
type (String, 18 characters ) page_with_subpages
-
language (String, 2 characters ) et
-
created (String, 10 characters ) 1600850641
-
changed (String, 10 characters ) 1600851342
-
tnid (String, 1 characters ) 0
-
translate (String, 1 characters ) 0
-
uuid (String, 36 characters ) 55a74dd9-4d60-4423-81de-0283f10dcdf7
-
featured (String, 1 characters ) 0
-
revision_timestamp (String, 10 characters ) 1600851342
-
revision_uid (String, 36 characters ) f155f99f-0995-4ee9-b6fd-337f3ca27adc
-
base_featured (String, 1 characters ) 0
-
body (Array, 1 element)
-
und (Array, 1 element)
-
0 (Array, 5 elements)
-
value (String, 26459 characters ) <div class="rtejustify"><strong>MUUSEUM</strong...
-
<div class="rtejustify"><strong>MUUSEUM</strong><br /> <br /> <strong>Minu asja lugu</strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> ajalugu, eesti keel ja kirjandus, kunstiõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify"> oskab vaadelda näitust, eksponaate, kujundust, tekste;</li> <li class="rtejustify">teadvustab eseme loo tähtsust;</li> <li class="rtejustify">kirjutab kaasa võetud eseme kohta loo;</li> <li class="rtejustify">lähtuvalt omandatud teadmistest teeb koostöös kaaslastega pop-up-näituse.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Kuidas töötab arheoloog? </strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> ajalugu, inimeseõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">oskab nimetada mineviku uurimise võimalusi ja teabeallikaid;</li> <li class="rtejustify">väärtustab maapõues säilinud inimtegevuse jäänuseid kui ainulaadset teabeallikat;</li> <li class="rtejustify">teab, et arheoloogilised leiud võivad anda teadmisi nende valmistajate ja kasutajate kohta;</li> <li class="rtejustify">teab, et inimeste eluviis (sh esemete valmistamine ja kasutamine) võib ajas muutuda;</li> <li class="rtejustify">tunneb peamisi tegureid, mis inimeste luustikule mõju avaldavad, ja oskab nende abil teha järeldusi inimeste eluviisi kohta;</li> <li class="rtejustify">seostab teadusalasid ja õppeaineid ajaloo uurimisega.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Asjadele pikem elu!</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> ajalugu, keemia, füüsika<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">oskab analüüsida, mis teeb ühe eseme väärtuslikuks ja miks seda on otsustatud muuseumis näidata;</li> <li class="rtejustify">teab konservaatori ülesandeid muuseumis;</li> <li class="rtejustify">teab põhilisi esemete säilitamise võtteid.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Keskaegse maja saladused</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> ajalugu, kunstiajalugu, füüsika<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab allikaid, kust saab infot arhitektuuri kohta;</li> <li class="rtejustify">on omandanud esialgsed arhitektuuri analüüsimiseks vajalikud teadmised;</li> <li class="rtejustify">teab keskaegse kaupmeheelamu eripärasid ja oskab nimetada keskajale iseloomulikke arhitektuuridetaile;</li> <li class="rtejustify">oskab analüüsida hoone viimistluse uuringuid (sondaaži, mikrolihvi) ja kasutada valgusmikroskoopi.</li> </ul> <div class="rtejustify"> </div> <div class="rtejustify"><strong>KEEL, KULTUUR JA KESKKOND</strong></div> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Rahvakalendri aastaring </strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> inimeseõpetus, eesti keel<br /> <strong>Õpitulemused: </strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teadvustab aja arvestamist ning aja kulgemist;</li> <li class="rtejustify">on tutvunud rahvakalendri tähtpäevade ja kommetega ning hooajaliste talutöödega.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Viie kodu lood</strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> inimeseõpetus, eesti keel, loodusõpetus<br /> <strong>Õpitulemused: </strong></div> <ul> <li class="rtejustify">omandab esmased teadmised Eesti ajaloo ja kodude kohta läbi aegade;</li> <li class="rtejustify">teadvustab loodus- ja inimkeskkonna mõju meie eluolule.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Kiri teele!</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> eesti keel; ajalugu<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">mõistab posti ja side rolli ühiskonnas ja suhtluses;</li> <li class="rtejustify">on tundma õppinud ajaloolisi suhtlemis- ja sidepidamisviise;</li> <li class="rtejustify">oskab vormistada kirjaümbrikku, sh kirjutada õigesti aadressi ning leida netist postiindeksit.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Mis eesti keel on?</strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> eesti keel ja kirjandus, ajalugu<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab, kuidas ja miks on eesti keel aja jooksul muutunud;</li> <li class="rtejustify">teadvustab, et keel elab ja muutub kogu aeg;</li> <li class="rtejustify">teab, kuidas on tekkinud eesti kirjakeel ja kuidas see on arenenud;</li> <li class="rtejustify">tunneb keele põhifunktsioone;</li> <li class="rtejustify">teab, millised keeled on eesti keelt mõjutanud;</li> <li class="rtejustify">teab märgisüsteeme ja kus neid kasutatakse.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Kes või mis on eestlane?</strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> ajalugu, ühiskonnaõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">mõtestab ja väärtustab oma identiteeti;</li> <li class="rtejustify">tõlgendab museaalide abil inimeste eluolu ja ühiskondlikku korraldust ning uskumusi ja vaimulaadi;</li> <li class="rtejustify">teeb rühmatööna plakati ning tutvustab seda teistele;</li> <li class="rtejustify">oskab põhjendada eestlusega seotud tähenduslike esemete valikut.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Kuidas eestlased end vabaks laulsid</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> muusika, ajalugu<br /> <strong>Õpitulemused: </strong></div> <ul> <li class="rtejustify">on tutvunud Eesti laulupeotraditsiooni kultuuriloolise taustaga 19. sajandi rahvusliku ärkamise perioodil;</li> <li class="rtejustify">tunneb laulva revolutsiooni poliitilist õhustikku 1980. aastate lõpus;</li> <li class="rtejustify">mõistab muusika rolli eri ajastutel;</li> <li class="rtejustify">oskab nimetada olulisemaid laulupeoga seotud isikuid. </li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Linnamäng</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> loodusained<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">oskab kaarti lugeda;</li> <li class="rtejustify">oskab vaadelda ja analüüsida linnaruumi ning -loodust;</li> <li class="rtejustify">märkab keskkonna- ja sotsiaalseid probleeme ning pakub lahendusi;</li> <li class="rtejustify">käitub linnaruumis ohutult, teeb meeskonnatööd;</li> <li class="rtejustify">väärtustab kultuurilist mitmekesisust ja teab enda kui kultuuripärandi säilitaja rolli.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Tulekud ja minekud</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> ajalugu, ühiskonnaõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab inimeste liikumist Teise maailmasõja ajal ja järel;</li> <li class="rtejustify">mõistab nii ajaloolise kui ka tänapäeva migratsiooni põhjuseid ja kulgu, sh üksikisiku tasandil;</li> <li class="rtejustify">oskab näha inimese elulugu laiemas ajaloolises kontekstis;</li> <li class="rtejustify">väärtustab perekonnapärimust, enda kohta pereloos ja ühiskonnas;</li> <li class="rtejustify">oskab kasutada esemeid kui ajaloolisi allikaid ja pärimuse kandjaid.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Soome-ugri keeled ja meeled</strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> eesti keel ja kirjandus, geograafia<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab, kes on soome-ugri rahvad;</li> <li class="rtejustify">teab soome-ugri keelte kujunemislugu, sh keelepuu ja algkodu teooriat;</li> <li class="rtejustify">oskab näitusel infot otsida ja seda esitleda;</li> <li class="rtejustify">oskab välja tuua soome-ugri keelte ühisjooni võrdluses indoeuroopa keeltega.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Vaimsed teetähised</strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> ajalugu, ühiskonnaõpetus<br /> <strong>Õpitulemused: </strong></div> <ul> <li class="rtejustify">oskab välja tuua sarnasusi ja erinevusi Venni diagrammi abil tänapäeva ja 20. sajandi alguse eluolu vahel;</li> <li class="rtejustify">teab tänapäevaste ühiskonnanähtuste (rahvuslus, tarbimine jne) kujunemise olulisemaid põhjusi;</li> <li class="rtejustify">koos rühmaliikmetega tutvustab ja põhjendab oma valikuid teistele rühmadele.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Tants epideemia ümber</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> bioloogia, eesti keel, ühiskonnaõpetus<br /> Õpitulemused:</div> <ul> <li class="rtejustify">mõistab globaalprobleeme ja teadvustab enda vastutust nende lahendamisel;</li> <li class="rtejustify">väärtustab ja järgib jätkusuutliku arengu põhimõtteid;</li> <li class="rtejustify">analüüsib enda seotust ühiskonna ja loodusega; käitub teadliku ja vastutustundliku tarbijana, analüüsib oma käitumise tagajärgi ning mõistab üksikisiku rolli globaalsel tasandil;</li> <li class="rtejustify">teab loodusteaduste ning teadussaavutuste tähtsust ja mõju;</li> <li class="rtejustify">oskab ennast väljendada;</li> <li class="rtejustify">rollimängu kaudu mõistab, kuidas probleemi lahendamisse on kaasatud eri valdkonnad.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Regilaulust popini. Eesti muusika läbi aegade</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> muusika, ajalugu<br /> <strong>Õpitulemused: </strong></div> <ul> <li class="rtejustify">oskab leida meie pärimusmuusika ja nüüdisaja folklooriilmingute seoseid ja erinevusi;</li> <li class="rtejustify">näeb Eesti ja Euroopa muusikakultuuri seoseid;</li> <li class="rtejustify">on tutvunud Eesti muusika kultuuriloolise taustaga ja mõistab muusika rolli eri ajastutel;</li> <li class="rtejustify">mõistab muusika rolli muutumist 20. sajandi vältel.</li> </ul> <div class="rtejustify"><br /> <strong>EESTI AJALUGU</strong><br /> <br /> <strong>Ellujäämiskursus kiviajal</strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> ajalugu, inimeseõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">oskab võrrelda kiviaja eluolu tänapäevasega;</li> <li class="rtejustify">kirjeldab inimeste füüsilist, vaimset ja sotsiaalset tervist;</li> <li class="rtejustify">oskab eristada tervislikke ja ebatervislikke valikuid (toitumine, kehaline tegevus, elukeskkond) ning kirjeldada kiviaja ja tänapäeva inimeste tegevust sellest lähtudes;</li> <li class="rtejustify">toob näiteid tegurite kohta, mis mõjutavad elukeskkonna turvalisust ja tervislikkust nii tänapäeval kui ka kiviajal.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Metalliaja Postimees</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> ajalugu, eesti keel, kirjandus, usundiõpetus<br /> <strong>Õpitulemused: </strong></div> <ul> <li class="rtejustify">tunneb olulisemaid tahke inimeste eluolust 13. sajandi Eestis;</li> <li class="rtejustify">mõistab ristiusu mõju Eesti kultuurile;</li> <li class="rtejustify">teab, kes oli Lembitu, kroonik Henrik, Kukruse emand ning iseloomustab nende tegevust;</li> <li class="rtejustify">teab, kuidas mõjutas ristisõda Eesti alasid;</li> <li class="rtejustify">arutleb religioossete ja maailmavaateliste probleemide üle;</li> <li class="rtejustify">tunneb meediažanre ja kasutab neid ise ajakirjandusliku teksti koostamisel;</li> <li class="rtejustify">eristab fakti arvamusest ja usaldusväärset infot küsitavast.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Tarbatu on hädaohus!</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> ajalugu, loodusõpetus, bioloogia, kehaline kasvatus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab viikingiaegse Eesti eluolust;</li> <li class="rtejustify">on omandanud olulisemad teadmised 11. sajandi ajaloosündmustest Eestis;</li> <li class="rtejustify">märkab ja tunneb loodust (sh loomajälgi, puuliike jms) ning teab inimeste suhteid loodusega;</li> <li class="rtejustify">loob ülesandeid lahendades seoseid mineviku ja tänapäeva vahel.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Detektiivimäng keskaegses linnas</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> ajalugu, kirjandus<br /> <strong>Õpitulemused: </strong></div> <ul> <li class="rtejustify">on omandanud teadmised keskaegsest linnaelust Eestis ja hansakaubandusest;</li> <li class="rtejustify">tõlgendab ajaloolisi esemeid ja teeb nende põhjal järeldusi keskaegse inimese elu kohta;</li> <li class="rtejustify">loob klassikaaslastega ajalooandmete (esemed, tekstid) põhjal fiktiivse (krimi-)loo.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Leiud keskaegsest jäätmekastist</strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> ajalugu, loodusõpetus<br /> <strong>Õpitulemused: </strong></div> <ul> <li class="rtejustify">seletab ja kasutab kontekstis mõisteid keskaeg, arheoloogia, jäätmekast, ökoloogiline jalajälg;</li> <li class="rtejustify">leiab, kasutab ja tõlgendab ajaloolisi allikaid;</li> <li class="rtejustify">tunneb keskaegse Eesti linnaelaniku toidulauda, rõivastust ja tegevusalasid;</li> <li class="rtejustify">oskab näha sarnasusi ja erinevusi keskaegses ja tänapäeva tarbimiskultuuris;</li> <li class="rtejustify">analüüsib oma ökoloogilist jalajälge;</li> <li class="rtejustify">väärtustab säästvat eluviisi;</li> <li class="rtejustify">lõimib ajaloos ja loodusteadustes õpitut.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Nõiaprotsessid</strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> ajalugu, inimeseõpetus, loodusõpetus<br /> <strong>Õpitulemused: </strong></div> <ul> <li class="rtejustify">oskab iseloomustada kesk- ja uusaja erinevusi ning kultuurimuutusi;</li> <li class="rtejustify">saab aru mentaliteedi muutumise aeglusest;</li> <li class="rtejustify">oskab töötada allikatega ja olla allikakriitiline;</li> <li class="rtejustify">asetab end minevikus elanud inimese olukorda rollimängu kaudu.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Eesti talurahvaseadused</strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> ajalugu, ühiskonnaõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab talu ja mõisa majanduslikku arengut ja eluolu 13. sajandist kuni 1919. aastani;</li> <li class="rtejustify">mõistab majandusprotsesside ja talurahvaseaduste seoseid;</li> <li class="rtejustify">iseloomustab talupoegade ja mõisnike suhteid ning vastastikust mõju;</li> <li class="rtejustify">oskab koguda sotsiaalpoliitilist ja majanduslikku teavet, hindab seda kriitiliselt, süstematiseerib ning kasutab väitluses.</li> <li class="rtejustify">näeb põhjuslikke seoseid talurahvaseaduste ja tänapäeva ühiskonna elukorralduse vahel;</li> <li class="rtejustify">oskab väitluses kaitsta oma seisukohti.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Sündinud ENSV-s </strong><br /> <strong>Õppeaine: </strong>ajalugu, ühiskonnaõpetus, kunstiõpetus<br /> <strong>Õpitulemused: </strong></div> <ul> <li class="rtejustify">on tutvunud nõukogude perioodiga ja oskab seda võrrelda nüüdisajaga;</li> <li class="rtejustify">tunneb ja oskab kasutada ajastule omaseid mõisteid;</li> <li class="rtejustify">oskab põhjendada ja kaitsta oma seisukohti;</li> <li class="rtejustify">oskab töötada allikatega ja olla allikakriitiline;</li> <li class="rtejustify">loob ajastutruu plakati ja esitleb seda teistele.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>SOOME-UGRI PÜSINÄITUS</strong><br /> <br /> <strong>Kuidas päike lauale saada?</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> kodundus, eesti keel<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab üldandmeid komide ja teiste soome-ugri rahvaste kohta;</li> <li class="rtejustify">teab komide söömistraditsioone ja toiduvalikut mõjutavaid tegureid;</li> <li class="rtejustify">oskab küpsetada komi rahvustoitu ja teab toidu valmistamise tehnoloogiat;</li> <li class="rtejustify">on tutvunud komi rahvapärimusega ja väärtustab rahvaste kultuuripärandit.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Ilus vaev</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> käsitöö, kunstiõpetus, eesti keel<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab soome-ugri rahvaid;</li> <li class="rtejustify">teab rahvalike märkide otstarvet (kaitsemaagilised, pere- ja kaunistamismärgid);</li> <li class="rtejustify">teab rahvariiete kaunistamise põhimõtteid;</li> <li class="rtejustify">leiab näituselt ideid ja rakendab neid oma eset kavandades ja valmistades;</li> <li class="rtejustify">oskab seletada enda tehtud märgi tähendust;</li> <li class="rtejustify">väärtustab esemelist rahvakunsti ja rahvaste kultuuripärandit.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Soome-ugri keeled ja meeled</strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> eesti keel ja kirjandus, geograafia<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab, kes on soome-ugri rahvad;</li> <li class="rtejustify">teab soome-ugri keelte kujunemislugu, sh keelepuu ja algkodu teooriat;</li> <li class="rtejustify">oskab näitusel infot otsida ja seda esitleda;</li> <li class="rtejustify">oskab välja tuua soome-ugri keelte ühisjooni võrdluses indoeuroopa keeltega.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>TÖÖTOAD</strong><br /> <br /> <strong>Materjalide saamislugu</strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> tööõpetus, tehnoloogiaõpetus, loodusõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">tunneb traditsioonilisi käsitöös kasutatud materjale;</li> <li class="rtejustify">on tutvunud tööprotsessidega ja mõistab nende ajamahukust;</li> <li class="rtejustify">hindab käsitööna valminud esemeid.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Rahvuslikud mänguasjad</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> tööõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab, millised mängud ja mänguasjad lastel vanasti olid ning kuidas neid valmistati;</li> <li class="rtejustify">kasutab rahvakunsti inspiratsiooniallikana oma eset kavandades ja valmistades.</li> <li class="rtejustify">on saanud esmase kogemuse tekstiili- või puutöövallas;</li> <li class="rtejustify">väärtustab eesti rahvakultuuri ja käsitööd.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Minu esimesed triibulised</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> tööõpetus, käsitöö, kunstiõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">tunneb huvi rahvakunsti ja -rõivaste vastu;</li> <li class="rtejustify">kasutab rahvarõivaid inspiratsiooniallikana oma eset kavandades ja valmistades;</li> <li class="rtejustify">väärtustab eesti rahvakultuuri ja käsitööd;</li> <li class="rtejustify">teadvustab rahvariiete piirkondlikke eripärasid.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Sõlesõõrid-salailmad</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> tööõpetus, käsitöö, kunstiõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">tunneb huvi rahvakunsti ja ajalooliste ehete vastu;</li> <li class="rtejustify">kasutab rahvakunsti inspiratsiooniallikana oma eset kavandades ja valmistades;</li> <li class="rtejustify">väärtustab eesti rahvakultuuri ja käsitööd.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Helkivad kirjad</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> tehnoloogiaõpetus, käsitöö<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">tunneb huvi rahvakunsti ja -esemete vastu;</li> <li class="rtejustify">teab rahvalike märkide otstarvet (kaitsemaagilised, pere- ja kaunistamismärgid);</li> <li class="rtejustify">kasutab rahvakunsti inspiratsiooniallikana oma eset kavandades ja valmistades;</li> <li class="rtejustify">väärtustab eesti rahvakultuuri ja käsitööd.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Kammkeraamika</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> ajalugu, tehnoloogiaõpetus, loodusõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab kiviaja eluolust;</li> <li class="rtejustify">tunneb savinõude valmistamise traditsioone;</li> <li class="rtejustify">teab savinõude valmistamise tehnoloogiat ja on omandanud põhilised keraamikatöövõtted;</li> <li class="rtejustify">kasutab arheoloogilisi esemeid inspiratsiooniallikana oma eset kavandades ja valmistades.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Minu oma, meie oma</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> tehnoloogiaõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">oskab märgata pere- ja teisi rahvalikke märke ja sümboleid ning teab nende tähendust;</li> <li class="rtejustify">tunneb huvi rahvakunsti ja -esemete vastu;</li> <li class="rtejustify">oskab kasutada puidupõletit lihtsamate kujundite loomiseks;</li> <li class="rtejustify">kasutab rahvakunsti inspiratsiooniallikana oma eset kavandades ja valmistades;</li> <li class="rtejustify">väärtustab eestlaste ja teiste rahvaste kultuuripärandit.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Ilus vaev</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> käsitöö, kunstiõpetus, eesti keel<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab soome-ugri rahvaid;</li> <li class="rtejustify">teab rahvalike märkide otstarvet (kaitsemaagilised, pere- ja kaunistamismärgid);</li> <li class="rtejustify">teab rahvariiete kaunistamise põhimõtteid;</li> <li class="rtejustify">leiab näituselt ideid ja rakendab neid oma eset kavandades ja valmistades;</li> <li class="rtejustify">oskab seletada enda tehtud märgi tähendust;</li> <li class="rtejustify">väärtustab esemelist rahvakunsti ja rahvaste kultuuripärandit.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Puulusika voolimine</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> tehnoloogiaõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">tunneb huvi rahvakunsti ja -esemete vastu;</li> <li class="rtejustify">on saanud puutöö tegemise kogemuse (töövahendite kasutamine, puidu kui materjaliga arvestamine);</li> <li class="rtejustify">väärtustab eesti rahvakultuuri ja käsitööd.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Ehe etnoehe</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> käsitöö, kunstiõpetus, eesti keel<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab soome-ugri rahvaid;</li> <li class="rtejustify">analüüsib näituse eksponaate: mis materjalist ja kuidas on rahvapärased ehted valmistatud;</li> <li class="rtejustify">leiab näituselt etnograafilistelt esemetelt ideid ja rakendab neid oma eset kavandades ja valmistades;</li> <li class="rtejustify">väärtustab esemelist rahvakunsti ja rahvaste kultuuripärandit.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Kuidas päike lauale saada?</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> kodundus, eesti keel<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab üldandmeid komide ja teiste soome-ugri rahvaste kohta;</li> <li class="rtejustify">teab komide söömistraditsioone ja toiduvalikut mõjutavaid tegureid;</li> <li class="rtejustify">oskab küpsetada komi rahvustoitu ja teab toidu valmistamise tehnoloogiat;</li> <li class="rtejustify">on tutvunud komi rahvapärimusega ja väärtustab rahvaste kultuuripärandit.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <br /> <br /> </div>
-
-
summary (String, 0 characters )
-
format (String, 9 characters ) full_html
-
safe_value (String, 25977 characters ) <div class="rtejustify"><strong>MUUSEUM</strong...
-
<div class="rtejustify"><strong>MUUSEUM</strong><br /> <br /> <strong>Minu asja lugu</strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> ajalugu, eesti keel ja kirjandus, kunstiõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify"> oskab vaadelda näitust, eksponaate, kujundust, tekste;</li> <li class="rtejustify">teadvustab eseme loo tähtsust;</li> <li class="rtejustify">kirjutab kaasa võetud eseme kohta loo;</li> <li class="rtejustify">lähtuvalt omandatud teadmistest teeb koostöös kaaslastega pop-up-näituse.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Kuidas töötab arheoloog? </strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> ajalugu, inimeseõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">oskab nimetada mineviku uurimise võimalusi ja teabeallikaid;</li> <li class="rtejustify">väärtustab maapõues säilinud inimtegevuse jäänuseid kui ainulaadset teabeallikat;</li> <li class="rtejustify">teab, et arheoloogilised leiud võivad anda teadmisi nende valmistajate ja kasutajate kohta;</li> <li class="rtejustify">teab, et inimeste eluviis (sh esemete valmistamine ja kasutamine) võib ajas muutuda;</li> <li class="rtejustify">tunneb peamisi tegureid, mis inimeste luustikule mõju avaldavad, ja oskab nende abil teha järeldusi inimeste eluviisi kohta;</li> <li class="rtejustify">seostab teadusalasid ja õppeaineid ajaloo uurimisega.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Asjadele pikem elu!</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> ajalugu, keemia, füüsika<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">oskab analüüsida, mis teeb ühe eseme väärtuslikuks ja miks seda on otsustatud muuseumis näidata;</li> <li class="rtejustify">teab konservaatori ülesandeid muuseumis;</li> <li class="rtejustify">teab põhilisi esemete säilitamise võtteid.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Keskaegse maja saladused</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> ajalugu, kunstiajalugu, füüsika<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab allikaid, kust saab infot arhitektuuri kohta;</li> <li class="rtejustify">on omandanud esialgsed arhitektuuri analüüsimiseks vajalikud teadmised;</li> <li class="rtejustify">teab keskaegse kaupmeheelamu eripärasid ja oskab nimetada keskajale iseloomulikke arhitektuuridetaile;</li> <li class="rtejustify">oskab analüüsida hoone viimistluse uuringuid (sondaaži, mikrolihvi) ja kasutada valgusmikroskoopi.</li> </ul> <div class="rtejustify"> </div> <div class="rtejustify"><strong>KEEL, KULTUUR JA KESKKOND</strong></div> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Rahvakalendri aastaring </strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> inimeseõpetus, eesti keel<br /> <strong>Õpitulemused: </strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teadvustab aja arvestamist ning aja kulgemist;</li> <li class="rtejustify">on tutvunud rahvakalendri tähtpäevade ja kommetega ning hooajaliste talutöödega.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Viie kodu lood</strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> inimeseõpetus, eesti keel, loodusõpetus<br /> <strong>Õpitulemused: </strong></div> <ul> <li class="rtejustify">omandab esmased teadmised Eesti ajaloo ja kodude kohta läbi aegade;</li> <li class="rtejustify">teadvustab loodus- ja inimkeskkonna mõju meie eluolule.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Kiri teele!</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> eesti keel; ajalugu<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">mõistab posti ja side rolli ühiskonnas ja suhtluses;</li> <li class="rtejustify">on tundma õppinud ajaloolisi suhtlemis- ja sidepidamisviise;</li> <li class="rtejustify">oskab vormistada kirjaümbrikku, sh kirjutada õigesti aadressi ning leida netist postiindeksit.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Mis eesti keel on?</strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> eesti keel ja kirjandus, ajalugu<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab, kuidas ja miks on eesti keel aja jooksul muutunud;</li> <li class="rtejustify">teadvustab, et keel elab ja muutub kogu aeg;</li> <li class="rtejustify">teab, kuidas on tekkinud eesti kirjakeel ja kuidas see on arenenud;</li> <li class="rtejustify">tunneb keele põhifunktsioone;</li> <li class="rtejustify">teab, millised keeled on eesti keelt mõjutanud;</li> <li class="rtejustify">teab märgisüsteeme ja kus neid kasutatakse.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Kes või mis on eestlane?</strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> ajalugu, ühiskonnaõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">mõtestab ja väärtustab oma identiteeti;</li> <li class="rtejustify">tõlgendab museaalide abil inimeste eluolu ja ühiskondlikku korraldust ning uskumusi ja vaimulaadi;</li> <li class="rtejustify">teeb rühmatööna plakati ning tutvustab seda teistele;</li> <li class="rtejustify">oskab põhjendada eestlusega seotud tähenduslike esemete valikut.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Kuidas eestlased end vabaks laulsid</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> muusika, ajalugu<br /> <strong>Õpitulemused: </strong></div> <ul> <li class="rtejustify">on tutvunud Eesti laulupeotraditsiooni kultuuriloolise taustaga 19. sajandi rahvusliku ärkamise perioodil;</li> <li class="rtejustify">tunneb laulva revolutsiooni poliitilist õhustikku 1980. aastate lõpus;</li> <li class="rtejustify">mõistab muusika rolli eri ajastutel;</li> <li class="rtejustify">oskab nimetada olulisemaid laulupeoga seotud isikuid. </li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Linnamäng</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> loodusained<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">oskab kaarti lugeda;</li> <li class="rtejustify">oskab vaadelda ja analüüsida linnaruumi ning -loodust;</li> <li class="rtejustify">märkab keskkonna- ja sotsiaalseid probleeme ning pakub lahendusi;</li> <li class="rtejustify">käitub linnaruumis ohutult, teeb meeskonnatööd;</li> <li class="rtejustify">väärtustab kultuurilist mitmekesisust ja teab enda kui kultuuripärandi säilitaja rolli.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Tulekud ja minekud</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> ajalugu, ühiskonnaõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab inimeste liikumist Teise maailmasõja ajal ja järel;</li> <li class="rtejustify">mõistab nii ajaloolise kui ka tänapäeva migratsiooni põhjuseid ja kulgu, sh üksikisiku tasandil;</li> <li class="rtejustify">oskab näha inimese elulugu laiemas ajaloolises kontekstis;</li> <li class="rtejustify">väärtustab perekonnapärimust, enda kohta pereloos ja ühiskonnas;</li> <li class="rtejustify">oskab kasutada esemeid kui ajaloolisi allikaid ja pärimuse kandjaid.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Soome-ugri keeled ja meeled</strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> eesti keel ja kirjandus, geograafia<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab, kes on soome-ugri rahvad;</li> <li class="rtejustify">teab soome-ugri keelte kujunemislugu, sh keelepuu ja algkodu teooriat;</li> <li class="rtejustify">oskab näitusel infot otsida ja seda esitleda;</li> <li class="rtejustify">oskab välja tuua soome-ugri keelte ühisjooni võrdluses indoeuroopa keeltega.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Vaimsed teetähised</strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> ajalugu, ühiskonnaõpetus<br /> <strong>Õpitulemused: </strong></div> <ul> <li class="rtejustify">oskab välja tuua sarnasusi ja erinevusi Venni diagrammi abil tänapäeva ja 20. sajandi alguse eluolu vahel;</li> <li class="rtejustify">teab tänapäevaste ühiskonnanähtuste (rahvuslus, tarbimine jne) kujunemise olulisemaid põhjusi;</li> <li class="rtejustify">koos rühmaliikmetega tutvustab ja põhjendab oma valikuid teistele rühmadele.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Tants epideemia ümber</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> bioloogia, eesti keel, ühiskonnaõpetus<br /> Õpitulemused:</div> <ul> <li class="rtejustify">mõistab globaalprobleeme ja teadvustab enda vastutust nende lahendamisel;</li> <li class="rtejustify">väärtustab ja järgib jätkusuutliku arengu põhimõtteid;</li> <li class="rtejustify">analüüsib enda seotust ühiskonna ja loodusega; käitub teadliku ja vastutustundliku tarbijana, analüüsib oma käitumise tagajärgi ning mõistab üksikisiku rolli globaalsel tasandil;</li> <li class="rtejustify">teab loodusteaduste ning teadussaavutuste tähtsust ja mõju;</li> <li class="rtejustify">oskab ennast väljendada;</li> <li class="rtejustify">rollimängu kaudu mõistab, kuidas probleemi lahendamisse on kaasatud eri valdkonnad.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Regilaulust popini. Eesti muusika läbi aegade</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> muusika, ajalugu<br /> <strong>Õpitulemused: </strong></div> <ul> <li class="rtejustify">oskab leida meie pärimusmuusika ja nüüdisaja folklooriilmingute seoseid ja erinevusi;</li> <li class="rtejustify">näeb Eesti ja Euroopa muusikakultuuri seoseid;</li> <li class="rtejustify">on tutvunud Eesti muusika kultuuriloolise taustaga ja mõistab muusika rolli eri ajastutel;</li> <li class="rtejustify">mõistab muusika rolli muutumist 20. sajandi vältel.</li> </ul> <div class="rtejustify"><br /> <strong>EESTI AJALUGU</strong><br /> <br /> <strong>Ellujäämiskursus kiviajal</strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> ajalugu, inimeseõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">oskab võrrelda kiviaja eluolu tänapäevasega;</li> <li class="rtejustify">kirjeldab inimeste füüsilist, vaimset ja sotsiaalset tervist;</li> <li class="rtejustify">oskab eristada tervislikke ja ebatervislikke valikuid (toitumine, kehaline tegevus, elukeskkond) ning kirjeldada kiviaja ja tänapäeva inimeste tegevust sellest lähtudes;</li> <li class="rtejustify">toob näiteid tegurite kohta, mis mõjutavad elukeskkonna turvalisust ja tervislikkust nii tänapäeval kui ka kiviajal.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Metalliaja Postimees</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> ajalugu, eesti keel, kirjandus, usundiõpetus<br /> <strong>Õpitulemused: </strong></div> <ul> <li class="rtejustify">tunneb olulisemaid tahke inimeste eluolust 13. sajandi Eestis;</li> <li class="rtejustify">mõistab ristiusu mõju Eesti kultuurile;</li> <li class="rtejustify">teab, kes oli Lembitu, kroonik Henrik, Kukruse emand ning iseloomustab nende tegevust;</li> <li class="rtejustify">teab, kuidas mõjutas ristisõda Eesti alasid;</li> <li class="rtejustify">arutleb religioossete ja maailmavaateliste probleemide üle;</li> <li class="rtejustify">tunneb meediažanre ja kasutab neid ise ajakirjandusliku teksti koostamisel;</li> <li class="rtejustify">eristab fakti arvamusest ja usaldusväärset infot küsitavast.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Tarbatu on hädaohus!</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> ajalugu, loodusõpetus, bioloogia, kehaline kasvatus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab viikingiaegse Eesti eluolust;</li> <li class="rtejustify">on omandanud olulisemad teadmised 11. sajandi ajaloosündmustest Eestis;</li> <li class="rtejustify">märkab ja tunneb loodust (sh loomajälgi, puuliike jms) ning teab inimeste suhteid loodusega;</li> <li class="rtejustify">loob ülesandeid lahendades seoseid mineviku ja tänapäeva vahel.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Detektiivimäng keskaegses linnas</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> ajalugu, kirjandus<br /> <strong>Õpitulemused: </strong></div> <ul> <li class="rtejustify">on omandanud teadmised keskaegsest linnaelust Eestis ja hansakaubandusest;</li> <li class="rtejustify">tõlgendab ajaloolisi esemeid ja teeb nende põhjal järeldusi keskaegse inimese elu kohta;</li> <li class="rtejustify">loob klassikaaslastega ajalooandmete (esemed, tekstid) põhjal fiktiivse (krimi-)loo.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Leiud keskaegsest jäätmekastist</strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> ajalugu, loodusõpetus<br /> <strong>Õpitulemused: </strong></div> <ul> <li class="rtejustify">seletab ja kasutab kontekstis mõisteid keskaeg, arheoloogia, jäätmekast, ökoloogiline jalajälg;</li> <li class="rtejustify">leiab, kasutab ja tõlgendab ajaloolisi allikaid;</li> <li class="rtejustify">tunneb keskaegse Eesti linnaelaniku toidulauda, rõivastust ja tegevusalasid;</li> <li class="rtejustify">oskab näha sarnasusi ja erinevusi keskaegses ja tänapäeva tarbimiskultuuris;</li> <li class="rtejustify">analüüsib oma ökoloogilist jalajälge;</li> <li class="rtejustify">väärtustab säästvat eluviisi;</li> <li class="rtejustify">lõimib ajaloos ja loodusteadustes õpitut.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Nõiaprotsessid</strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> ajalugu, inimeseõpetus, loodusõpetus<br /> <strong>Õpitulemused: </strong></div> <ul> <li class="rtejustify">oskab iseloomustada kesk- ja uusaja erinevusi ning kultuurimuutusi;</li> <li class="rtejustify">saab aru mentaliteedi muutumise aeglusest;</li> <li class="rtejustify">oskab töötada allikatega ja olla allikakriitiline;</li> <li class="rtejustify">asetab end minevikus elanud inimese olukorda rollimängu kaudu.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Eesti talurahvaseadused</strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> ajalugu, ühiskonnaõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab talu ja mõisa majanduslikku arengut ja eluolu 13. sajandist kuni 1919. aastani;</li> <li class="rtejustify">mõistab majandusprotsesside ja talurahvaseaduste seoseid;</li> <li class="rtejustify">iseloomustab talupoegade ja mõisnike suhteid ning vastastikust mõju;</li> <li class="rtejustify">oskab koguda sotsiaalpoliitilist ja majanduslikku teavet, hindab seda kriitiliselt, süstematiseerib ning kasutab väitluses.</li> <li class="rtejustify">näeb põhjuslikke seoseid talurahvaseaduste ja tänapäeva ühiskonna elukorralduse vahel;</li> <li class="rtejustify">oskab väitluses kaitsta oma seisukohti.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Sündinud ENSV-s </strong><br /> <strong>Õppeaine: </strong>ajalugu, ühiskonnaõpetus, kunstiõpetus<br /> <strong>Õpitulemused: </strong></div> <ul> <li class="rtejustify">on tutvunud nõukogude perioodiga ja oskab seda võrrelda nüüdisajaga;</li> <li class="rtejustify">tunneb ja oskab kasutada ajastule omaseid mõisteid;</li> <li class="rtejustify">oskab põhjendada ja kaitsta oma seisukohti;</li> <li class="rtejustify">oskab töötada allikatega ja olla allikakriitiline;</li> <li class="rtejustify">loob ajastutruu plakati ja esitleb seda teistele.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>SOOME-UGRI PÜSINÄITUS</strong><br /> <br /> <strong>Kuidas päike lauale saada?</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> kodundus, eesti keel<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab üldandmeid komide ja teiste soome-ugri rahvaste kohta;</li> <li class="rtejustify">teab komide söömistraditsioone ja toiduvalikut mõjutavaid tegureid;</li> <li class="rtejustify">oskab küpsetada komi rahvustoitu ja teab toidu valmistamise tehnoloogiat;</li> <li class="rtejustify">on tutvunud komi rahvapärimusega ja väärtustab rahvaste kultuuripärandit.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Ilus vaev</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> käsitöö, kunstiõpetus, eesti keel<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab soome-ugri rahvaid;</li> <li class="rtejustify">teab rahvalike märkide otstarvet (kaitsemaagilised, pere- ja kaunistamismärgid);</li> <li class="rtejustify">teab rahvariiete kaunistamise põhimõtteid;</li> <li class="rtejustify">leiab näituselt ideid ja rakendab neid oma eset kavandades ja valmistades;</li> <li class="rtejustify">oskab seletada enda tehtud märgi tähendust;</li> <li class="rtejustify">väärtustab esemelist rahvakunsti ja rahvaste kultuuripärandit.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Soome-ugri keeled ja meeled</strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> eesti keel ja kirjandus, geograafia<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab, kes on soome-ugri rahvad;</li> <li class="rtejustify">teab soome-ugri keelte kujunemislugu, sh keelepuu ja algkodu teooriat;</li> <li class="rtejustify">oskab näitusel infot otsida ja seda esitleda;</li> <li class="rtejustify">oskab välja tuua soome-ugri keelte ühisjooni võrdluses indoeuroopa keeltega.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>TÖÖTOAD</strong><br /> <br /> <strong>Materjalide saamislugu</strong><br /> <strong>Õppeaine:</strong> tööõpetus, tehnoloogiaõpetus, loodusõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">tunneb traditsioonilisi käsitöös kasutatud materjale;</li> <li class="rtejustify">on tutvunud tööprotsessidega ja mõistab nende ajamahukust;</li> <li class="rtejustify">hindab käsitööna valminud esemeid.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Rahvuslikud mänguasjad</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> tööõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab, millised mängud ja mänguasjad lastel vanasti olid ning kuidas neid valmistati;</li> <li class="rtejustify">kasutab rahvakunsti inspiratsiooniallikana oma eset kavandades ja valmistades.</li> <li class="rtejustify">on saanud esmase kogemuse tekstiili- või puutöövallas;</li> <li class="rtejustify">väärtustab eesti rahvakultuuri ja käsitööd.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Minu esimesed triibulised</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> tööõpetus, käsitöö, kunstiõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">tunneb huvi rahvakunsti ja -rõivaste vastu;</li> <li class="rtejustify">kasutab rahvarõivaid inspiratsiooniallikana oma eset kavandades ja valmistades;</li> <li class="rtejustify">väärtustab eesti rahvakultuuri ja käsitööd;</li> <li class="rtejustify">teadvustab rahvariiete piirkondlikke eripärasid.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Sõlesõõrid-salailmad</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> tööõpetus, käsitöö, kunstiõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">tunneb huvi rahvakunsti ja ajalooliste ehete vastu;</li> <li class="rtejustify">kasutab rahvakunsti inspiratsiooniallikana oma eset kavandades ja valmistades;</li> <li class="rtejustify">väärtustab eesti rahvakultuuri ja käsitööd.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Helkivad kirjad</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> tehnoloogiaõpetus, käsitöö<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">tunneb huvi rahvakunsti ja -esemete vastu;</li> <li class="rtejustify">teab rahvalike märkide otstarvet (kaitsemaagilised, pere- ja kaunistamismärgid);</li> <li class="rtejustify">kasutab rahvakunsti inspiratsiooniallikana oma eset kavandades ja valmistades;</li> <li class="rtejustify">väärtustab eesti rahvakultuuri ja käsitööd.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Kammkeraamika</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> ajalugu, tehnoloogiaõpetus, loodusõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab kiviaja eluolust;</li> <li class="rtejustify">tunneb savinõude valmistamise traditsioone;</li> <li class="rtejustify">teab savinõude valmistamise tehnoloogiat ja on omandanud põhilised keraamikatöövõtted;</li> <li class="rtejustify">kasutab arheoloogilisi esemeid inspiratsiooniallikana oma eset kavandades ja valmistades.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Minu oma, meie oma</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> tehnoloogiaõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">oskab märgata pere- ja teisi rahvalikke märke ja sümboleid ning teab nende tähendust;</li> <li class="rtejustify">tunneb huvi rahvakunsti ja -esemete vastu;</li> <li class="rtejustify">oskab kasutada puidupõletit lihtsamate kujundite loomiseks;</li> <li class="rtejustify">kasutab rahvakunsti inspiratsiooniallikana oma eset kavandades ja valmistades;</li> <li class="rtejustify">väärtustab eestlaste ja teiste rahvaste kultuuripärandit.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Ilus vaev</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> käsitöö, kunstiõpetus, eesti keel<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab soome-ugri rahvaid;</li> <li class="rtejustify">teab rahvalike märkide otstarvet (kaitsemaagilised, pere- ja kaunistamismärgid);</li> <li class="rtejustify">teab rahvariiete kaunistamise põhimõtteid;</li> <li class="rtejustify">leiab näituselt ideid ja rakendab neid oma eset kavandades ja valmistades;</li> <li class="rtejustify">oskab seletada enda tehtud märgi tähendust;</li> <li class="rtejustify">väärtustab esemelist rahvakunsti ja rahvaste kultuuripärandit.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Puulusika voolimine</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> tehnoloogiaõpetus<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">tunneb huvi rahvakunsti ja -esemete vastu;</li> <li class="rtejustify">on saanud puutöö tegemise kogemuse (töövahendite kasutamine, puidu kui materjaliga arvestamine);</li> <li class="rtejustify">väärtustab eesti rahvakultuuri ja käsitööd.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Ehe etnoehe</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> käsitöö, kunstiõpetus, eesti keel<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab soome-ugri rahvaid;</li> <li class="rtejustify">analüüsib näituse eksponaate: mis materjalist ja kuidas on rahvapärased ehted valmistatud;</li> <li class="rtejustify">leiab näituselt etnograafilistelt esemetelt ideid ja rakendab neid oma eset kavandades ja valmistades;</li> <li class="rtejustify">väärtustab esemelist rahvakunsti ja rahvaste kultuuripärandit.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <strong>Kuidas päike lauale saada?</strong><br /> <strong>Õppeained:</strong> kodundus, eesti keel<br /> <strong>Õpitulemused:</strong></div> <ul> <li class="rtejustify">teab üldandmeid komide ja teiste soome-ugri rahvaste kohta;</li> <li class="rtejustify">teab komide söömistraditsioone ja toiduvalikut mõjutavaid tegureid;</li> <li class="rtejustify">oskab küpsetada komi rahvustoitu ja teab toidu valmistamise tehnoloogiat;</li> <li class="rtejustify">on tutvunud komi rahvapärimusega ja väärtustab rahvaste kultuuripärandit.</li> </ul> <div class="rtejustify"> <br /> <br /> <br /> </div>
-
-
safe_summary (String, 0 characters )
-
-
-
-
field_image (Array, 0 elements)
-
field_subtitle (Array, 0 elements)
-
field_paragraphs (Array, 0 elements)
-
field_navigation_tree (Array, 0 elements)
-
field_teaser_image (Array, 0 elements)
-
field_exhibition_category (Array, 0 elements)
-
field_enable_side_menu (Array, 1 element)
-
field_right_sidebar_top (Array, 0 elements)
-
field_right_sidebar_middle (Array, 0 elements)
-
field_dont_show_ticket_link (Array, 1 element)
-
field_show_map (Array, 1 element)
-
field_video_upload (Array, 0 elements)
-
field_moodunud_naitus (Array, 1 element)
-
metatags (Array, 1 element)
-
rdf_mapping (Array, 9 elements)
-
rdftype (Array, 2 elements)
-
title (Array, 1 element)
-
predicates (Array, 1 element)
-
0 (String, 8 characters ) dc:title
-
-
-
created (Array, 3 elements)
-
predicates (Array, 2 elements)
-
datatype (String, 12 characters ) xsd:dateTime
-
callback (String, 12 characters ) date_iso8601 | (Callback) date_iso8601();
-
-
changed (Array, 3 elements)
-
predicates (Array, 1 element)
-
0 (String, 11 characters ) dc:modified
-
-
datatype (String, 12 characters ) xsd:dateTime
-
callback (String, 12 characters ) date_iso8601 | (Callback) date_iso8601();
-
-
body (Array, 1 element)
-
predicates (Array, 1 element)
-
0 (String, 15 characters ) content:encoded
-
-
-
uid (Array, 2 elements)
-
predicates (Array, 1 element)
-
0 (String, 16 characters ) sioc:has_creator
-
-
type (String, 3 characters ) rel
-
-
name (Array, 1 element)
-
predicates (Array, 1 element)
-
0 (String, 9 characters ) foaf:name
-
-
-
comment_count (Array, 2 elements)
-
predicates (Array, 1 element)
-
0 (String, 16 characters ) sioc:num_replies
-
-
datatype (String, 11 characters ) xsd:integer
-
-
last_activity (Array, 3 elements)
-
predicates (Array, 1 element)
-
0 (String, 23 characters ) sioc:last_activity_date
-
-
datatype (String, 12 characters ) xsd:dateTime
-
callback (String, 12 characters ) date_iso8601 | (Callback) date_iso8601();
-
-
-
path (Array, 1 element)
-
pathauto (String, 1 characters ) 1
-
-
name (String, 14 characters ) Liis.Ehrminger
-
picture (String, 1 characters ) 0
-
data (String, 250 characters ) a:7:{s:16:"ckeditor_default";s:1:"t";s:20:"cked...
-
a:7:{s:16:"ckeditor_default";s:1:"t";s:20:"ckeditor_show_toggle";s:1:"t";s:14:"ckeditor_width";s:4:"100%";s:13:"ckeditor_lang";s:2:"en";s:18:"ckeditor_auto_lang";s:1:"t";s:17:"mimemail_textonly";i:0;s:5:"block";a:1:{s:10:"menu_block";a:1:{i:2;i:1;}}}
-
-
url_alias (Array, 1 element)
-
-
Krumo version 0.2.1a
| http://krumo.sourceforge.net/data01/virt58850/domeenid/www.erm.ee/htdocs/sites/all/modules/contrib/uuid/uuid.admin.inc
, line46
-
Krumo version 0.2.1a
| http://krumo.sourceforge.net/data01/virt58850/domeenid/www.erm.ee/htdocs/sites/all/modules/contrib/uuid/uuid.admin.inc
, line46