i-Game - mängude koosloome
Projekti aeg: 2024–2026
Projekti ERMi-poolsed täitjad: Pille Runnel, Agnes Aljas
Mängul on oluline roll meie argielus, mängu kaudu õpime ja kogeme maailma. Mängutööstus on üks arenevamaid ja kasvava tähtsusega valdkondi maailmamajanduses, mis avab üha uusi võimalusi muuseumivaldkonna innovatsiooniks. Miks on kultuuripärandil põhinevaid mänge nii vähe? Miks muuseumidel mängude disainimine tihti ebaõnnestub? i-Game’i projekti otsib neile küsimustele vastuseid.
Projekti eesmärgiks on pakkuda mäluasutustele tuge ning analüüsida võimalusi, kuidas pärand ja mängudisaini valdkond omavahel tugevamalt siduda. Muuseumide kogud on avatumad kui kunagi varem, näiteks Eesti muuseumide digikogud on kättesaadavad veebiväravas www.muis.ee. Kuidas võiks mängutööstus kasutada mäluasutuste avatud juurdepääsuga digikogusid? Kuidas saaksid muuseumid koostöös oma kogukondadega disainida sisulistest eesmärkidest lähtuvaid mängulisi lahendusi? Projekti käigus luuakse platvorm, mis toetab muuseumide, kogukondade ja mängudisaini valdkonna suuremat sünergiat. Projekti käigus on partneritel oluline ka üksteiselt õppida.
Interdistsiplinaarse projekti konsortsium koosneb tehnoloogia, ettevõtluse ja kultuurivaldkonna esindajatest, kus ERM vastutab muuseumide ja kultuurivaldkonna uuringute ja platvormi pilootkatsetuste eest. Projekti koordinaatorid on Centre for Research & Technology Hellas (CERTH) ja Business and Cultural Development Centre (KEPA) ning partnerid Raising the Floor, Cookie Box Group Gamification & Serious Game, Nurogames GmbH, KU Leuven, Unisystems Luxembourg, Open Impact, Museospace, Prato Textile Museum ja Eesti Rahva Muuseum.
Lisainformatsioon: https://igameproject.eu/ ja sotsiaalmeedias: Facebook, Linkedin, Instagram, YouTube
Projektijuht: Pille Runnel, teadusdirektor, pille.runnel@erm.ee
Meeskond: Agnes Aljas, agnes.aljas@erm.ee
Head mängu ja pärandi huvilised!